پشتیبانی
  • ورود
نگار خبر
Advertisement Banner
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت و زیبایی
  • گردشگری
  • فرهنگی و هنر
  • علم و فناوری
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت و زیبایی
  • گردشگری
  • فرهنگی و هنر
  • علم و فناوری
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
HealthNews
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

متقاعدسازی برای متقاعد سازی بر مبنای درک

نگارخبر توسط نگارخبر
18 دی 1402
در ویژه
متقاعدسازی برای متقاعد سازی بر مبنای درک

بعنوان یک مشاور کسب و کار بهترین گزینه هرکارفرما و کارآفرین و یا فعال اقتصادی را هنر متقاعدسازی ارزیابی می کنم آنهم در لحظات حساس و استراتژیک هر کسب و کاری….

به گزارش نگارخبر، یکی از افراد تاثیرگذار که تفکرات ایشان روی من تاثیر عمیقی داشته محقق و پژوهشگری بنام کوین هوگان است این نویسنده بین المللی در کتاب «۵۳ اصل برای متقاعدسازی» چنین می‌نویسد:
از مهم‌ترین اصول حرفه ای برای متقاعدسازی ان است که روی قضاوت طرف مقابل‌ اثر گذاشته و تا انجا پیش رویم که مارا قضاوت کنند که البته ما دوستداریم۰
شاید به همین دلیل، این سوال که نسل بشر چگونه قضاوت می‌کند.یکی از دغدغه های رهبران و مدیران و تمامی کارافرینان بوده و خواهد بود.
فکر می کنم یکی از مهم‌ترین سوالات در زمینه اصول و فنون حرفه ای متقاعدسازی هم دقیقا جستجوی این سوال مهم و استراتژیک است.
به نظر می رسد نسل بشر معمولا بر اساس مقایسه یک پدیده، شیء و مفهوم با سایر موارد مرتبط پیش داوری و قضاوت می‌کند.
برای مثال وقتی شخصی می‌خواهد درباره خوبی یا بدی من و شما قضاوت کند، هرگز مشخصات فرد را به شکل مستقل ارزیابی ننموده ، بلکه فرد مورد نظر را با سایر مواردی که در نظر دارد مقایسه می‌کند.
من باب مثال همیشه می‌گوییم یک شخص باهوش یا پرحرف است، به این علت که است که ایشان از اکثر هم سن و سالها یا همجنسان و یا همراه های خود که تا به حال دیده‌ایم، باهوش‌تر یاکن حرف تر و یا پرحرف‌تر و یا …. است.
به نظر می رسد که بر این اساس برای درک شیوه های قضاوت انسان‌ها باید به این موارد توجه عمیقی را مبزول نماییم:
باید اذعان نمود تفاوت‌ها و اختلافات بنیادی که معمولا انسانها بین دو پدیده می‌بینند، صرفا بر اساس دیده ها و تجربیات آنها است.
آری این اصل به ما این مهم را یادآوری می‌کند قضاوت مردم بیشتر از این که منطقی باشد، احساسی و نسبی است و در نتیجه، به راحتی تحت تاثیر خطاهای شناختی و یا ادراکی قرار می‌گیرد و به سادگی دست خوش تحول می گذدد.

یادمان باشد مردم مردم هستند و مردم اشتباه می کنند.

فکر می کنم اصل مهم و استراتژیک برای متقاعد کردن انسانها این است که، باید کاملا خطاهای ادراکی و شناختی آنها را تشخیص داده و با رفع آن خطاها، روی آنها عمیقا تاثیر ثبگذاریم.

مقایسه بین دو گزینه، مبنای تصمیم‌گیری انسان‌هاست. همان طور که گفتیم، ما بر اساس مقایسه دو پدیده با یکدیگر، تصمیم‌گیری می‌کنیم. به همین دلیل، برای متقاعد کردن طرف مقابل‌مان، باید پدیده مدنظرمان را با سایر پدیده‌های مدنظر او به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مقایسه کنیم.

پیوستها تلاش می‌کنند فهرست مقایسه‌شان را کوچک کنند. به دلیل محدودیت در پردازش ذهنی، انسان‌ها تلاش می‌کنند فهرست مدنظرشان برای مقایسه را محدود و کوچک کنند. به همین دلیل، برای متقاعد کردن طرف مقابل‌مان، مثلا یک مشتری، نباید گزینه‌های متعددی در اختیارش قرار بدهیم چون با این کار، مانع تصمیم‌گیری او می‌شویم.

انسان‌ها بر اساس مقایسه گزینه فعلی با گزینه ایده‌آل‌شان تصمیم‌گیری می‌کنند. بیشتر افراد وقتی می‌خواهند تصمیم‌گیری و قضاوت کنند، یک حالت ایده‌آل و مطلوب در ذهن‌شان دارند و گزینه و پیشنهاد ما را با آن مقایسه می‌کنند. به همین دلیل، در فرایند اثرگذاری روی طرف مقابل، باید گزینه مطلوب او را کشف کنیم تا بتوانیم با مقایسه گزینه پیشنهادی‌مان با آن، او را متقاعد کنیم.

برچسب ها: ۵۳ اصل برای متقاعدسازیدکتر مازیار میرکوین هوگانمازیار میرمتقاعد کردن
نوشته‌ی بعدی
متقاعدسازی استراتژیک

متقاعدسازی استراتژیک

گفتگو در مورد این post

آخرین اخبار

بازدهی تبلیغات پیامکی ۳ برابر شد؛ دلیلش چیست؟

بازدهی تبلیغات پیامکی ۳ برابر شد؛ دلیلش چیست؟

گشایش نمایشگاه گروهی ابرنگ «آذرنقش» در گالری ژینوس

گشایش نمایشگاه گروهی ابرنگ «آذرنقش» در گالری ژینوس

«ادعای خبرساز یک درمانگر: درمان فوری سرماخوردگی و کرونا با طب سنتی»

«ادعای خبرساز یک درمانگر: درمان فوری سرماخوردگی و کرونا با طب سنتی»

سند سه‌نرخی شدن سوخت، قول‌های انتخاباتی را نقض کرد و خشم عمومی را برانگیخت.

سند سه‌نرخی شدن سوخت، قول‌های انتخاباتی را نقض کرد و خشم عمومی را برانگیخت.

از حملات اسرائیل تا آماده باش ایران، روزهای سرنوشت ساز خاورمیانه

از حملات اسرائیل تا آماده باش ایران، روزهای سرنوشت ساز خاورمیانه

محمود اولیایی رئیس،پدیدار نایب‌رئیس و انبیائی خزانه‌دار؛ جزئیات نشست نخست هیئت‌مدیره جدید

محمود اولیایی رئیس،پدیدار نایب‌رئیس و انبیائی خزانه‌دار؛ جزئیات نشست نخست هیئت‌مدیره جدید

نگار خبر

پایگاه خبری نگار همواره در تلاش بود تا بهترین مطالب رایج خبری را برای کابران خود در ایران و خارج از ایران تهیه نمایید!

دنبال کنید:

پیشنهادی

بازدهی تبلیغات پیامکی ۳ برابر شد؛ دلیلش چیست؟

بازدهی تبلیغات پیامکی ۳ برابر شد؛ دلیلش چیست؟

گشایش نمایشگاه گروهی ابرنگ «آذرنقش» در گالری ژینوس

گشایش نمایشگاه گروهی ابرنگ «آذرنقش» در گالری ژینوس

موضوعات

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سایر اخبار ویژه
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • طبیعت و گردشگری
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنر
  • ورزشی
  • ویژه
  • خانه
  • تماس با ما

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد! استفاده فقط با ذکر منبع مجاز است!

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت و زیبایی
  • گردشگری
  • فرهنگی و هنر
  • علم و فناوری
  • ورزشی

کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد! استفاده فقط با ذکر منبع مجاز است!